Sonunda 58 de oldum. Birer birer lvl lar alınırken insanlar da tanınıyor. Tabiki her server da olduğu gibi her guildin yaşadığı olumsuzluklar AVENGERS tarafından da yaşanıyor. Umarım yıpranmadan, büyük tartışmalar yaşanmadan konular konuşarak çözülebilir. Görünürde yaşanan bir sıkıntı yok. Bir arkadaşın Charı soyulmuş. Bu konuyuda anlamış değilim. İnsanlar evlerinde pc lerini koruduktan sonra sorun olmaz. Ama eminimki hesap paylaşımı, veya kör bir linke tıklama durumu olmuştur. Onca emek onca item yazık. Dikkatli olmak gerekiyor. Tanımadığımız kişilerin gönderidiği dosyaları almak, Bilinmeyen forumlardaki linklere tıklamak, hesap paylaşmak vb. durumlar charınızı kaybetmenize neden olabiliyor. Bu arada 58 oldum. hatta %25 de kastım üzerine. Atak kahinliğimin keyfini sürdüğüm şu günlerde 58 59 arasını def kahin olarak geçme fikrini düşünüyorum. Server da kişi sayısı az ve düzenli kasma kadrolarımız daha öncede belirttiğim gibi yok. Atak olma sebebimde buydu. ama şu an zorlanıyorum 8x çöl2 yılan = 0.1 binlerce yılan kesmem gerekiyor doğal olarak bu süreç sıkıcı geçicek. Bu yüzden de tank kahin olup iyi bir kesiciyle ivme kazanmak istiyorum. Daha öncede bahsettiğim gibi günde %10 dan 1 ayda 60 olma programıma uygun gidiyorum. Sadece yeni lvl ın miskinliğiyle biraz pvp takıldım. Ve solo 7 kişilik bir partiyi itina ile biçtikten sonra deli gibi gelen güven duygusuyla noslayıp % 25 e kadar devam ettim. 2 günlük sürecim böyle gelişti. Bu arada küfürlerinizi duyuyorum. charın fotoları hala yok. Evet haklısınız. öylesine yoğunumki buna zaman bulamadım demek sanırım kötü bir açıklama ama idare edin ... Söz veriyorum 1 yada 2 gün sonra bebeğim burada sizinle olacaktır.. sevgilerimle.
12 Kasım 2010 Cuma
Ve lvl 58
Sonunda 58 de oldum. Birer birer lvl lar alınırken insanlar da tanınıyor. Tabiki her server da olduğu gibi her guildin yaşadığı olumsuzluklar AVENGERS tarafından da yaşanıyor. Umarım yıpranmadan, büyük tartışmalar yaşanmadan konular konuşarak çözülebilir. Görünürde yaşanan bir sıkıntı yok. Bir arkadaşın Charı soyulmuş. Bu konuyuda anlamış değilim. İnsanlar evlerinde pc lerini koruduktan sonra sorun olmaz. Ama eminimki hesap paylaşımı, veya kör bir linke tıklama durumu olmuştur. Onca emek onca item yazık. Dikkatli olmak gerekiyor. Tanımadığımız kişilerin gönderidiği dosyaları almak, Bilinmeyen forumlardaki linklere tıklamak, hesap paylaşmak vb. durumlar charınızı kaybetmenize neden olabiliyor. Bu arada 58 oldum. hatta %25 de kastım üzerine. Atak kahinliğimin keyfini sürdüğüm şu günlerde 58 59 arasını def kahin olarak geçme fikrini düşünüyorum. Server da kişi sayısı az ve düzenli kasma kadrolarımız daha öncede belirttiğim gibi yok. Atak olma sebebimde buydu. ama şu an zorlanıyorum 8x çöl2 yılan = 0.1 binlerce yılan kesmem gerekiyor doğal olarak bu süreç sıkıcı geçicek. Bu yüzden de tank kahin olup iyi bir kesiciyle ivme kazanmak istiyorum. Daha öncede bahsettiğim gibi günde %10 dan 1 ayda 60 olma programıma uygun gidiyorum. Sadece yeni lvl ın miskinliğiyle biraz pvp takıldım. Ve solo 7 kişilik bir partiyi itina ile biçtikten sonra deli gibi gelen güven duygusuyla noslayıp % 25 e kadar devam ettim. 2 günlük sürecim böyle gelişti. Bu arada küfürlerinizi duyuyorum. charın fotoları hala yok. Evet haklısınız. öylesine yoğunumki buna zaman bulamadım demek sanırım kötü bir açıklama ama idare edin ... Söz veriyorum 1 yada 2 gün sonra bebeğim burada sizinle olacaktır.. sevgilerimle.
1 Kasım 2010 Pazartesi
lvl 57 ve pwp
29 Ekim 2010 Cuma
şampiyonlar ligi finali Gordion.
Gordion yani eski serverım 2. şampiyonlar ligi finalinide geride bıraktı. Bu kez kazanan Game Over oldu. Fakat Twilight ' a acımadım desem yeridir. Nerdeyse 2 seneye yakın zamandır oyunda olup bu işi ne kadar sonradan da öğrenseler yinede bir ışık beklerdim. İlk maçın galibi onlardı ne kadar Quzu destekli bir şampiyonluk alsalarda sonuç önemliydi. Twilight eski dostlarım olsada açıklıkla söylemeliyim berbat bir politika anlayışları var. berbat farklı bir bakış açısı olabilir... Düzeltiyorum Çirkin bir Politika anlayışları var. Maçlardan önce transfer yapmak. İnsanların karakterlerinin ne olduğunu bilerek çıkar uğruna birliğe dahil etmek.. ve dahası. Bu yolun artık sonuna doğru gelindiğinin farkında değiller. Işık tarafındaki bitmek bilmez drop savaşı. Ks olayları onları bu yöne sürüklüyor. Sonuç olarak maça dönecek olursak . Canlı yanında izledim. Berbat kadro nasıl kurulur sorusu yanıtlanmış oldu. Ve bu kadro Game Over birliğinin ekmeğine yağ sürdü. Game Over hakkında çok iyi duygular beslemediğimi yakınlarım ve yazılarımı okuyanlar bilir. Fakat muazzam bir zafer kazanıldı. Ama bu kesinlikle Twilight birliğinin yeteneksizliği ile alakalı. Fikrim budur. "Twilight birliği başkanı Wall a sevgilerimi göndererek fazla ukalalık kendisinin sonu olacaktır." Diyorum. Her şeyin sadece bir hakimi olamaz. Ki oyunu henüz 1 sene önce oynamaya başlayan biri için hiç olamaz. Bugüne kadar şansı yanındaydı. Şimdi ise şansıda yok... Şimdi oturup düşündüğünde oyun tarihimizde bize yaptıklarını gözünün önünden geçtiğini adım gibi biliyorum. O birliği kuranda bizlerdik. Ve hazır düzenleri yöneterek başarılı olduğunu sanmasını sağladık. Ama üzülüyorum umarım bu kez gerçekten bırakıp gider. ona yakışan budur.
27 Ekim 2010 Çarşamba
lvl 56
24 Ekim 2010 Pazar
i lv u lapisia
22 Ekim 2010 Cuma
ep4 sendromları
Bir önceki yazımda EP 4 geldiğini yazmıştım. Evet geldi ve şaşırtıcı bir biçimde hala bir sorun yaşatmadı. pwp en nihayetinde canlandı. dün PP "perfect party" modunda kastık 7 kişi bir araya geldiği zaman alınan exp x2 yani ikiye katlıyor. Ve lvl ımı aldım. tabi kasmak güzel herşey bi yana şu an server da oldukça yoğun bir turuncu stat ve efsun durumu dönüyor. item lara + basmak yeni turuncu stat point eklemek vb. telaşelerimiz var. ve tabi yine kasa kazanıyor en nihayetinde aeria games para kazanmayı biliyor. eğlenmeyi gerçekten isteyen insanlar bunu normal buluyor. Fakat oyunda olsa para harcamayı gereksiz bulan insanlar için bu oldukça anormal ve anlaşılmaz. Ki bu profilde insanlar için ep4 gerçekten yolun sonu gibi duruyor. efsunlamak, turuncu stat değiştirmek. ki artık ilahi item lar, ep 4 le gelen sv6 konforu, 3 slotlu takılar... Masraflar büyüyor umarım bundan sonrası için Türk Gm lerin ep3 de yapmış oldukları talihsiz hatalar ve stratejik yanlışlıklar yaşanmaz. Huzurlu bir oyun oynamak istiyoruz.
21 Ekim 2010 Perşembe
ep4 geldi !!!
7 Ekim 2010 Perşembe
yine yeni yeniden..
Babylon tr server light side da oyuna başladık. "ışık tarafı içimizi yine baydı" kasmaya devam ederken bazı insan ve kişilerle tanışma fırsatımız oldu. Çoğu insanın bizi tanıdığını görünce lvl bakımında yükselme gereksinimimiz dahada yükseldi. İlk başta yola ben, CHE (game over guild master) , asilbey (game over' dan savascı) easilyafated ( babylon da tanıştıgımız bir arkadaş. çok karakterli biri) Balance ( game over' dan dostumuz) şeklinde cıktık. fakat sonrasında ışık tarafındaki yükselişimiz bizi bunaltmaya başladı ve daha çok işi uzatmadan dark side' a kendimizi transfer ettik.
Şu anda ben , che ve poeta (easilyafated) AVANGERS birliğindeyiz. birlikte işler güzel yürüyor. Haru kesim hazırlıkları yapıyorlar. bizde bu sürete kendilerine destek olacağız.
Dark side' da bir birlik açıp bölünme yaratmak istemedik. Zarten AVANGERS gerekli yapılandırmayı sağlamış ve Dark side'a gayet güzel hizmet vermiş. Yeni bir birlik yeni düzen yeni arkadaşlıklar kuruyoruz. Umarım herşey yolunda olur.
Bu arada zamanında bizi yarı yolda bırakıp giden Asilbey geri döndü ve avcı kasyor. Kendisinden kesinlikle sorumlu değilim. Beni bırakıp giden insanı bende bıraktım.
...::: gün itibari ile lvl 50 :::...
Aslında bizim gibi oyun oynayan insanlar için hangi class ı yönettiğimiz çok mühim değildir. Oynanan charın gereksinimlerini iyi bilip yapılandırmasını düzgün yapabildiğimizi düşünüyorum.
Dark side geçişinde Kahin oynama kararı aldım. Uzak olmadığım bir class ve keyif aldıgım bir karakterdir. Full bil kahinim yükselişte. Çok can yakacağa benziyor.
...::: Lapis yapılandırması :::...
armor hariç
v3 bil sv 4 bil sv5 bil sv5 müdafa
yapılandırması yaptım. Silah için sadece sv5 bil sv4 bil v3 bil yapılandırmasıyla 58 bil gördüm. kalan 2 slottan birine ateş diğerine şimşek yapılandırması yaptım. Can alıcı bir silah oldu. Goddess item a kadar işimi rahatlıkla görecektir. Bu arada mudafa yapılandırmasını sadece lapise yıktım. Kesinlikle tek yemeyecek bir chardır. Aslına bakarsanız yatma ihtimali 58+ da çok zor.
gelişmeleri aktarmaya devam edeceğim.
15 Eylül 2010 Çarşamba
Geri Dönüş Hikayesi
son yazımı yazalı çok uzun zaman oldu. Shaiya dünyasını bırakma sebeplerimin ardından geçen zamanla geri dönmeye karar verdim. Tıpkı bir ruhun halletmesi gereken işleri için dünya'ya dönmesi gibi düşünülebilir. bu süreci kısım kısım aktarıyor olacagım. ve aktarımım esnasında yol arkadaşlarımında yazılarına yer vermeyi planlıyorum.
devam edecek...
19 Nisan 2010 Pazartesi
Yeni oluşumlar
18 Nisan 2010 Pazar
Liderlik Sanatı
Lider, insanın başkalarından aldığı bilgilerle bilgili olabildiğini, ancak sadece kendi aklı ile akıllı olabildiğini bilir. Bu nedenle çevresine danışır ancak son kararı hep kendisi verir, şüphesiz tüm sorumluluğu alarak...
Temel yaklaşım olarak; çevresinde bulunan bireyleri hitabet gücü, sahip olduğu bilgi ve vizyonu ile etkileyip, sürükleyen bir yapıya sahiptir. İnsanları dinler ve anlamak için özel çaba sarf eder. Çevresindeki herkesin en iyi yanlarını geliştirmelerine olanak sağlayacak olumlu değişim ve sürekli öğrenme ortamları sağlar. Sahip olduğu güçlü sosyal değerler sayesinde çevresinde yarattığı “karizma” sahip olduğu örnek kişilik ve tutarlı davranışları, diğer insanlar için etkin bir rol modeli olmasına yol açar.
Bazı liderler vardır ki diktatörize ederler durumları. İnsanları susturur, yorumlarını yarıda keser, konuşma özgürlüklerini elinden alır. Kimi liderler diktatörize ettikleri hayatları avucunun içerisinde sanar. Onlara emirler yağdırır. Kime ne söyleceğini bildirir. Kimini durdurur. Kimi liderler vardır sadece kendisini doğru bilir. Kendi doğruları üzerinde yoğunlaşır ve üzerine gider. İnsanlar hakkında duyduklarını araştırmadan yürürlüğe koyduğu kararlar ile pekiştirir ve yıkıp geçer... Bu liderler herşeyin merkezine kendini koyar. Doğru bildiklerini ve inandıklarını söyleyemiyecek kadar korkak ve pasiftir. Bu liderler kaybetmeye mahkumdur.
Bazı liderler vardır ki her ne olursa olsun yukarıda da belirttiğim gibi sorumluluğu üzerinde tutar. Ve yapmış olduğu şeyin sonuçlarına katlanır. En son planda kendini tutar, fayda sağlar. En yakınında ki insanları kaybetmez onlara güvenir. Korkar çünkü kendisine inananların inancı onu korkutur. Gücü kontrol edebilir. Kaybetmez çünkü cesurdur. İşte bu liderler her zaman kazanmaya koşar.
Devrilmiş insanlar muhakkak tekrar ayaklanır. Ama her zaman unutulan gerçek kötü lider liderlik edemediği noktada kaybettiği değerlerin, kabettiği dostluğun ve kaybettiği insanın gazabına uğramaya mahkumdur... Çünkü unuttuğu şey. Kaybettiği insanın gerçekten büyük bir kudrete ve yönetim zekasına sahip olduğudur. Aslında bunu unutmamıştır fakat hatırladığı noktada kibiri yüzünden lafından dönememiş ve kendi kendini o an bitirmiştir. Ve bunu gayet iyi bilsede kaybettiği güç hakkında propagandaya başlamıştır. Çünkü o lider korkusunu böyle zaptetmektedir. Yarının ağırlığı ve korkusu ensesinde yaşama mahkum olduğunu artık çok iyi biliyordur.
PLAN-B
-BUZ- 60 oluyor -2-
Son günlerde yaşanan olaylar ve guildi terk edişimin ardından, lvl alma işini biraz aksatmış bulunmaktayım. Bu bağlamda da planın çok fazla dışında seyrediyorum. Bu sabah kasma imkanı buldum rahat rahat biraz kastım. Bir iki saldırı atlattım ışıklar saolsun.. nesye ki slotta kasan hala bendim. Gelen giden şimdilik yok tp %16 oldu bu hafta gece calısacagım icin gündüzleri rahat bir biçimde kasabileceğim. Aslında çok zor olmayacak lvl almam ama yinede zamansızlık tek problemim. Ayrıca setimide düzenlemem gerekiyor. Şu an yetersiz kalıyorum. Pve için her şey uygun olsada sv 5 eksikliğim boss larda ve pvp de kendini hissettirmeye başladı. Lvl ım gibi vuramıyorum. O yuzden akılcıl davranmam gerekiyor. Şimdi karamsarlığını yaşadığım ve sıkıştığım nokta; önce lvl ı alıp sete öylemi başlasam ? ve ya önce seti tamamlıyıp lvl a öylemi devam etsem? Lvl a ağırlık vermem akılcıl olucak çünkü tp kazanım item ları bitmek üzere. Sonuçta lvl ı alıp 2 hafta lapis farmladıktan sonra setimi çok rahat yapabilecegim.. umarım düşündüğüm gibi olur. Bunun dışında bir tp stone daha satın almak istemiyorum. Gerçek olan ve içimden gelen gerekçede aslında bu. Ve kasmaktan gerçekten yoruldum. Ayrıca 60 olduğumda sv 5 kasmaya gidicek kahin de bulmam lazım. Sonuçta herkes lvl almak ister. Bir diğer yöntem. Online süremi uzatıp bu işlerin hepsini aynı anda yapabilme ihtimalim. Yanızken lvl almaya çalışıp, Bir kahin bulduğumda sv5 te farmlayabilirim. Gelişmeleri bende merakla bekliyorum...
17 Nisan 2010 Cumartesi
BiR KaPı KaPanDı
Dün itibariyle Game Over 'dan yani kurucularından olduğum aileden ayrılmış bulunmaktayım. Bazı etkenler buna sebep oldu. Öncelikle gereksiz bulduğum bazı insanlar ile tartışmak, bu insanların ortalığı karıştırması vb. bir çok sebep. Sonuç olarak GS olmamda buna etken tabiki. Yönetimde bir GS olsun istemiyorlarmış. Oysa ki çok önceleri ben GS olma kararımı açıklamıştım. Neyse sonuçta minareyi çalan kılıfını hazırlayacaktır. Burada önem hesabı, yapılanların hesabı veya başka bir hesap peşinde değilim. Sadece bir üye ile tartışıp diğer bir asiste çocuk dedim. Tartıştığım üyeye de sert konuştum. Çünkü özel hayatıma müdehale ediyordu. Sonunda hem bir GS in hemde bu üyeye sert konuşan bir asistin asist olmaması gerektiğini istediler. Bende ayrıldım. Kimseyi peşimden sürüklemek istemedim. Kimseye kalk benimle gel demedim. Ama dün bir sürü insan Game Over ı terk etti. yapılanlara dayanamadıklarını ve bu despotluğa karşı çıktıklarını bana dile getirdiler. Dün mmo hayatımın en kotu aynı zamanda en güzel günü oldu.. Yanımda olan gs alez, getafor, mania, asilbey, kahinsu, balance, Quzu, Pırıltı, karamelek, sandokan, Hekimoğlu ve daha bir çok ismini sayamadığım arkadaşıma canı gönülden teşekkür ediyorum. Fazla söze gerek yok sonuç olarak bir serüven sona erdi. Daha bir kaç yazı önce çok sevdiğim guildimi tanıtmıştım ve şimdi bunun ağırlığını yaşıyorum. Umarım herkes için iyi olur. Ama kimse unutmasınki, yapılanlar birgün yerini bulur...16 Nisan 2010 Cuma
Yaktın Bizi Haru
15 Nisan 2010 Perşembe
Game Over Haruyu kesti !!!
-BUZ- 60 oluyor -1-

59 lvl olalı 1 gün oldu 60 lvl a doğru yol almış vaziyetteyim. Shaiya da alınan en zor lvl olucak 350 m civarı bir tp gerekiyor. Bu bağlamda da dd2 engerek slotunda kasmalıyım. ortalama 11k civarı engereği katlettikten sonra lvl gelicek. İlk gün bayağı bir sorun yaşadım birlik içi bazı tartışmalar oldu "slot kavgası vb." sonunda kasmaya başlayabildim. şu anda %7 yim. bu planla lvl ı almam gerçekten zor olucak. günlük %10 gibi bir tp kazanımı yapmam gerekiyor. Bu bağlamda da bu akşam %20 ile günü sonlandırmam lazım. ortalama 12 gün sürecek olan bir seruven bu. Fakat birlik işleri, boss kesimleri gibi etkenler eklendiğinde, 15 günü bulacağı kanısındayım. Ayrıca dün 2 kahinle kasmaya başladım. Biri 55 lvl oldu. 11k engerek hesabı solo kasma üzerine yapılmıştı. Kahinle gitmem durumunda her slotta ortalama 8 tane engereği katletmem lazım ki hız kesilmesin. bu arada dün harcanan pot parası : 1.5 m kazanım : 1.2 m . devamı yarın ...
14 Nisan 2010 Çarşamba
Game Over
Bu blog da Game Over dan gelişmeleri paylaşacağım. Game Over Shaiya tr server ın en büyük guildi dir. Dark tarafında hayatına devam eder. Kuruluşu ışık ittifakına dayanır. 5 tane çılgın gamer ın ışıkta hoşlanmadığı olaylar yaşamasıyla birlikte, charlarını dark tarafına taşıması ile başlayan bir seruvendir Game Over. Her zaman zirvede kalmıştır. Hiç bir birlik müsabakasını kaybetmemiş, her zaman GRB etkinliğinden zirvede çıkmıştır. CHE liderliğinde ToRooP - NDK -JHONNY GUiTAR - Portia.Hurin ve benim asistliği yönetiminde hayatına devam eder. Öncelikli olarak birlik üyelerinin gelişimine ve alt yapıya önem verir. Her zaman birlik üyelerine item sağlar ve ihtiyaçları ile hassasiyetle ilgilenen bir yönetim tarzına sahiptir. Birlik üyeleri için her şeyi yapmaya hazır olan bu çılgın adamlar, her konuda iletişime hazırdır. Dark tarafın ilkleri arasında " fantasma dragon, ihtiyar dul" gibi boss ların telef edilmesi başta yapılan işleridir. Game Over şu sıralarda orman ve çol kapılarını ışıklara vermedikleri gibi pvp alanlarında da büyük bir üstünlükle oyunlarına devam etmektedir. Bu akşam haru yu kesmeyi deneyecek olan guild, oyunun en üst seviyede oynanmasından yana ve bundan büyük keyif alıyor. Korkusuz ve cesur üyelerimizin bizimle olmasını, bize inanmasını ayrıcalık olarak görüyoruz. ve başının üzerinde Game Over yazanlardan tüm Gordion un tırsmasını sağladığı için guild üyelerimize teşekkürü borç biliyoruz.HER YER BUZ TUTACAK !!!
Bir SeRüVenDİR SHAIYA
Shaiya tüm bunlar için gayet müsait bir oyun. Tam bir pvp gerçek bir savaş oyunu. Hierarşik yapısı, ortamı ve ücretsiz server olmasına karşın harcayabileceğin miktarlar göz önünde bulundurulduğunda, kaliteli ve elit bir oyun olduğunu söyleyebilirim. Rekabetin üst düzeyle olduğu, kullanıcıların yaş ortalamasının yüksekliği ve en önemlisi +18 özelliği ile benim şahsi tercih sebebimdir. Herkesin diline dolanan örnekler var " wow-aion-ko" vb. bu oyunlardan shaiya yı ayıran özellik kesinlikle oyuncu kitlesi olabilir. Bir diğer özellik ise oyunun tamamını ekip çalışmasına dayalı sürdürmek zorunda olmanızdır. Ekibiniz yoksa drop unuz yoktur. Ekibiniz yoksa en gerekli Boss ları kesmeniz olanaksızdır. Ekibiniz yoksa güçlü değilsinizdir. Shaiya oynamaya başladığınızda örneklerinden farklı olarak yalnız hareket etmemenizi öneririm. Tabiki yalnız oyun oynamayı seven PVE tutkunları da gerçekten keyifli anlar yaşayabilir. Fakat en nihayetinde oyunu bitirecek olan şey yine bir ekip yine bir ekip çalışması yine güvendir.