14 Nisan 2010 Çarşamba

Bir SeRüVenDİR SHAIYA


Bir serüvendir Shaiya. Bence en sağlam MMORPG kimine göre bir boşluk doldurucu. Kimine göre ise tamamen rol yapma oyunu tarzından da belli olduğu gibi... Örnekleri çok fazla. Daha eski olanlarda var. Bir çok oyun oynadım çoğunda en tepeyi gördüm. Çoğunda kavga ettim, mücadelemi sürdürdüm. Hileden uzak durdum. Her zaman oyunun kendi sınırlarını zorladım. Shaiya tr server ile oyun farklı bir anlam kazandı benim için. Kendi dilinde, kendi ülkenin insanları ile aynı dili konuşarak oynamak. Bu gerçekten çekici bir durumdu. US server da bulunduğum dönemlerde dil, din, ırk vb. birçok ayrıma tanık oldum. Çok büyük tartışmaların içerisine girdim çıtım. Türk olduğum için ezildim. Bu oyunu oynayan diğer arkadaşlarım gibi bende o server da hem mutlu oldum hem de üzüldüm. Sonrasında nefes almaya başladık. Tr server kapalı beta sürümü açıldı. O günlerde us server ında taşınma planları yapılıyordu. Birbirini tanıyan tanımayan herkes taşınmayı düşündü. Ve netekim çoğunlukla kendi dilimizde oynamayı seçtik. Oyunda zirvede kalmak çok güç. Güzel bir ekip iyi ve güvene dayalı dostluklar gerekiyor. Koşulsuz güvenmeli, kurallara kesinlikle uymalı ve en ufak hataya mahal vermeden yol almalı. Oyun diyip geçtiğimiz bu platformlar geçekten insanın içinde tamamen bulunduğu alanlar haline gelebiliyor. Kendini çok fazla kaptırabiliyorsun. Rahatlıkla sinirlerin gevşeyebiliyor, yıpranabiliyorsun. Önemli olan sağlam bir plan yapıp bunu net olarak uygulamaktır.
Shaiya tüm bunlar için gayet müsait bir oyun. Tam bir pvp gerçek bir savaş oyunu. Hierarşik yapısı, ortamı ve ücretsiz server olmasına karşın harcayabileceğin miktarlar göz önünde bulundurulduğunda, kaliteli ve elit bir oyun olduğunu söyleyebilirim. Rekabetin üst düzeyle olduğu, kullanıcıların yaş ortalamasının yüksekliği ve en önemlisi +18 özelliği ile benim şahsi tercih sebebimdir. Herkesin diline dolanan örnekler var " wow-aion-ko" vb. bu oyunlardan shaiya yı ayıran özellik kesinlikle oyuncu kitlesi olabilir. Bir diğer özellik ise oyunun tamamını ekip çalışmasına dayalı sürdürmek zorunda olmanızdır. Ekibiniz yoksa drop unuz yoktur. Ekibiniz yoksa en gerekli Boss ları kesmeniz olanaksızdır. Ekibiniz yoksa güçlü değilsinizdir. Shaiya oynamaya başladığınızda örneklerinden farklı olarak yalnız hareket etmemenizi öneririm. Tabiki yalnız oyun oynamayı seven PVE tutkunları da gerçekten keyifli anlar yaşayabilir. Fakat en nihayetinde oyunu bitirecek olan şey yine bir ekip yine bir ekip çalışması yine güvendir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder